|
Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!
Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.
Men, Nerthus, du spør om jeg er "reelt overvektig". Vel, jeg veier 70 KG, 1.70 høy. Jeg er ikke VELDIG overvektig, men har ganske mye fett fordelt rundt på kroppen. Fett % på 27. Jeg har nå lagt elsk på fiberrik med salat, litt paprika og ost, og bremykt!Og droppet melken (savne savne). 
Spiser du lavkarbo over tid - ihvertfall et halvt år og mer - tror jeg du vil merke at kroppssammensetningen din vil endre seg - selv om kanskje vekta ser ganske lik ut. Bruk målebånd, evt ta bilder av deg selv slik at du kan se forskjellen over tid
Når det gjelder melk, vil ikke et glass melk i ny og ne gjøre noen stor katastrofe mener jeg. Samtidig finnes det et alternativ i soyamelk som kan være verdt og prøve. Merk da at soya ikke anbefales og innta mye og ofte pga mulig påvirkning på hormonbalansen. Min favoritt som jeg bruker i smoothie sammen med fløte (fordi jeg må roe litt ned på kaloriene) er gogreen sin soyadryck med kalsium (blå skrift). Den har bare 1g kh pr 100 g og hele 4 g protein pr 100 g og er veldig energifattig. Jeg liker smaken kjempegodt og gjør at smoothien ikke blir så tykk om jeg bare bruker fløte, evt fløte og vann.
|