Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-11, 23:03   #31
Tante TI
Seniormedlem

Tante TI sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 75
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Hard avføring?

Lenge siden noen har skrevet noe her, så jeg gjør et lite forsøk for å få igang tråden igjen.

Noen flere råd/forslag kunne være på sin plass da vi er så forskjellige. - Det som virker på meg virker kanskje ikke på deg!?

Ikke alle har samme nytte av forskjellige produkter.
Jeg har bl.a. brukt linfrø i mange år og syns igrunnen det har vært greit. Men da jeg begynte på streng lavkarbo ble de sjeldne dobesøkene ganske vonde.
Økte litt på linfrøene, men det hjalp egentlig ikke stort.
Akkurat nå er det lactulose som gjelder. Om det funker er jeg ikke sikker på, men tro kan flytte fjell

Lactulose
Hvis jeg tar for mye, dvs en stor munnfull, blir det masse rumling i maven, jeg promper og koser meg men det blir ikke nødvendigvis noe mer resultat av det.
En liten slurk (ca. 1 barneskje) morgen og kveld derimot - da rumler ikke maven - det blir ingen luft som må ut, og når jeg endelig kommer på do så er det iallfall ikke steinhardt det som kommer, selv om jeg må ta meg god tid...

Merk bare at jeg kommer ikke oftere på do da det blir veldig lite avfall på dette fete kostholdet.

Og på meg virker RÅ grønnsaker stoppende!