Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-11, 20:21   #9518
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har litt sånn dysleksi når det gjelder tall, så jeg aner ikke. Føler kanskje at jeg mangler noen tall for å få det til å gå opp? Jeg aner jo ikke hvor mye renten er. Skulle gjerne visst det, så kunne jeg fått hjelp til å regne ut månedsbeløp fra mindre kjøpesum også. Hadde håpet å få bil til max 150 000,- Og da lurer jeg jo på hva jeg må betale hver måned med renter.
Sikkert lett å finne ut, men ikke helt logisk i mitt hode

Som du ser av det du selv har skrevet... 180 000 gir 2800 kr i lån pr måned. Hvis du da låner 150 000 kan jeg tenke meg avdraget blir på ca 2500 kr pr måned. I 7 år vil det utgjøre ca 210 000. Dvs at du betaler 60 000 i renter disse årene, men du betaler ikke mer enn 2500 pr måned uansett.. Nå har jeg forutsatt et kontinuitetslån, dvs at du betaler det samme hver måend uansett..