Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-11, 18:51   #9512
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har måtte ta meg selv hardt i nakkeskinnet og skikkelig riste meg selv, for å klare å innse at jeg ikke lenger er den som alltid fikser alt og stiller opp når arbeidsgiver ønsker det.
Å måtte godta og miste ene jobben min fordi jeg hadde vært sykemeldt ett år, var hardt. Før sommerferien fikk jeg klare signaler om at jeg mister min andre jobb, hovedjobben, og at vikaren min nå har skrevet kontrakt om å overta min jobb fast.
Selv om jeg det siste halvåret har innsett at mine dager som yrkesaktiv er historie, så er det ikke lett og godta at man "bare" er hjemme".....
Såvidt jeg skjønner skal det bestemmes på neste NAV-møte i september om jeg skal søkes over på uføretrygd, etter å ha vært syk i tre år.

Jeg satt å kikket litt på nettet og fant ut at det finnes faktisk mestringskurs for de som ender opp som ufør, langtidssykemeldt eller langtidsarbeidssøker. Jeg vil jo helst blir frisk da (jeg er ikke ferdig utredet og håper jo i det lengste), men hvis ikke jeg blir det tror jeg jaggu jeg skal ta et slikt kurs!

Når det gjelder NAV-møtet håper jeg det ender opp slik at får det slik du føler du mestrer!