|
Sv: Grønt pulver
Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.
Livskriser kan visst utløse sykdommen
Ikke noe uvanlig det! Jeg kan ha hatt tendenser til lavt stoffskifte lenge, visstnok, men jeg gikk igjennom den største livskrisa med omveltninger og traumer og what not for tre år siden, og det var da hukommelsen begynte å svikte for alvor, kroppstemperaturen sank, leddene begynte å verke etc etc etc, så jeg er i grunn ganske sikker på at det var der det virkelig begynte. Jeg fikk seff diagnosen situasjonsbetinget depresjon, ikke uventet. 
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Jeg går privat i Oslo til en fyr som er veldig flink på hormoner og stoffskifte. Han har visstnok vært i Belgia en tur til Herthoge (eller hvordan det nå skrives) - uten at jeg vet om det er bare rykter eller ikke. Lang ventetid. Du finner han "publisert" på Sonjas om du vi forsøke. Vet ikke hvordan han er på struma da.
Leste her en studie hvor konklusjonen var at korn hemmer opptak av både jern og b12... I tillegg til at kornintoleranse er løselig knyttet opp mot antistoffer i stoffskiftet. Skulle ønske at "noen" hadde visst det før, jeg. Har ligget og skrapet bunnen av normalområdet helt fra jeg var 8... Brødgal var jeg også. Går på jerntilskudd 3 av 7 dager i uka nå. Er spent på om det er nok eller om jeg har falt tilbake siden sist.
Jeg skal skrive det opp bak øret! Må se sånne ting an. Jeg går på AAP, og har latterlig dårlig økonomi, så jeg er stort sett prisgitt frikort, men må man så må man ... 
Jeg har ikke spist hvete nå på fem år, men tar stadige B12-prøver, ettersom jeg går på metformin som kan fordrive det, men det har sett bra ut så langt, så vidt jeg kan se av prøvene. Men i årenes løp jeg har begynt å lese flere og flere blodprøver med litt andre briller ...
Ellers; takk for at du deler din kunnskap! Noe av det som er kjipt med nettopp stoffskifteproblemer er at korttidshukommelsen og de kognitive evnene generelt halter en god del ... 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|