|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Hei alle sammen! Dere er så herlig aktive! Gleder meg til å komme på bussen og lese gjennom det siste på tråden . Jeg unner ingen hodepinen min Bente, så hvis du har fått den fra meg så vil jeg ha den tilbake med en gang! Jeg sitter med varmepute på nakken nå og skal innta sofaen en kort stund. Det er luksus for oss som er ferdig med småbarnstiden og du har noe å se fram til Maria . Dere andre også, som ikke har begynt enda
Første dag på jobb er unnagjort; gikk greit å stå opp 0545 i dag, men jeg er trøtt nå kjenner jeg. BLe litt seint i går kveld også; sånn er det nå med besøk. Godt å treffe kolleager igjen da; de er en viktig del av hverdagen vår.
Jeg tok cocosa før frokosten i dag , og det spørs om det trengs - huden både på hendende og i ansiktet er knusktørt. Merkelig tenker jeg, siden jeg spiser feit mat? Kikker på den udo'greia, men må vente akkurat nå. Finansene er ikke av de beste for tiden.
Lille venn: jeg har ikke sett oppskrift på muffins her inne, annet enn de jeg baker. De er med philadelfiaost; er det det du mener?
Muffins
1,25 dl sukrin
3 ss splenda
150 gram meierismør
6 egg
200 gram philadelphiaost
32 dråper vaniljeessens
3 ts bakepulver
½ dl fiberhusk
2 dl mandelmel.
Sukrin og splenda piskes porøst med 150 gram romtemperert smør i terninger.Visp eggene inn i den porøse massen. Ha i osten, vaniljedråper, bakepulver, fiberhusk og mandelmel.
Alternativ: Før en har i mandelmelet kan røra deles i to. Ha i kokosmel i en og mandelmel i den andre. Ha i litt mandelmel i den med kokos slik at den blir litt fastere.Fordel i muffinsformer og stek ved 200 grader 20-25 min. Følg med stekinga på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er akkurat passe.
Men når vi først er i gang med baking; har noen av dere prøvd å lage sukkerbrød? Jeg er bedt i selskap om 2 uker og ble spurt om jeg kunne tenke meg å ta med en bløtekake. Klart det; regner med å finne noe jeg kan bruke?
|