Et år med sykdom, et halvår med eliminasjons-/candidadiett førte til 13 -14 kg mindre, en erkjennelse av at det går an å leve uten mel/brød, masse kjøpeprodukter og sukker. For å få nok mat økte jeg på med fett og grønnsaker. Underveis erfarte jeg at jeg og kroppen faktisk trives bedre sånn. Jeg oppdaget at jeg ikke tåler melvarer og kun melkeprodukter i mindre mengder. Så da var det å lete etter en kostholdsfilosofi som inneholder begrensede mengder melk og ligger i en lavkarboretning. Dette fant jeg i Primal Blueprint. Det er tross alt enklere å finne inspirasjon når man er en av mange. PB passer meg også idet at man fokuserer på ren mat og rene råvarer og et teoretisk fundament som jeg oppfatter troverdig. Gevinsten min så langt er altså - en slankere kropp - selv om ikke det var fokus så fikk jeg det med "på kjøpet". Er meget fornøyd med den "handelen". - økt kunnskap om tåler/tåler ikke og dermed en bedre hverdag med mindre luft i magen og mindre diarré. - en mye penere kroppssammensetning enn på samme vekt og mye mer trening under GR. GR gjorde meg "skinny fat". Det er jeg ikke nå. - selvtilfredshet - jeg kjenner meg "sunn" på dette kostholdet. (Mangler bare å få treningen på plass...) - fravær av leddsmerter og trange bihuler/mellomører (på grunn av mel). - et kosthold som ikke virker uoverkommelig eller som en tvangstrøye. Jeg ser for meg at jeg kan leve livet ut på dette. - ja, og så er jeg fornøyd med å ikke trenge å spise så ofte. Får tid til så mye annet, og det er gøy å gjøre litt utav måltidene da.