|
Sv: Hva drikker dere til frokostblandingen?
Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.
Når man er i ketose skal man ikke drikke melk, pga. melkesukkeret.
Nå vet jeg ikke hvordan du spiser, hvilken retning i lavkarbo-"verdenen" du følger. Så jeg kan ikke svare på om du må passe på kaloriene.
Her er en fin tråd med samling av masse info, som kan være lur å lese: ”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

Tusen takk.
Jeg begynte med opplegget til Spis deg slank (en ganske streng, ketogen diett ekstrem kaller de det, der en får levert ukesrasjoner på døra.) Men fant ganske snart ut at det å følge denne slavisk, ikke var noe for meg. Ble lei av mikromaten, og veldig slapp, ikke bra i arbeidsdagen, men sikkert pga en litt for rask overgang fra høykarbo kanskje...
Har nå lest en del av Annika Dahlquist og Andreas Eenfeldt, og prøver ut litt forskjellig og følge min egen variant. Fortsetter med brød, sylteltøy og frokostblanding fra Spis deg slank, og bruker ferdigmiddagene deres en gang iblant. Men stort sett lager jeg min egen middag, som f eks karbonadedeig med tomatsaus og broccoli, eller kyllingwok med sweet chili-saus.
I helgene unner jeg meg noe ekstra, som egg og bacon, mørk sjokolade og baconcrisp, samt litt vin, og innimellom lavkarbo-øl. Også er jeg innmari svak for appelsinjuice (spesielt dagen derpå), så blir nok vanskelig å kutte ut dette helt.
Opplegget mitt er kanskje ikke helt optimalt mht. vektnedgang og helsegevinster - men vil tro det er bedre enn høykarbo-maten jeg spiste før. Men er litt forvirret mht. hva jeg kan spise av fett og kalorier..
|