|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvor seriøs er arbeidsplassen din?
Jeg ble oppsagt fordi jeg ble gravid og måtte ut i sykemeldning pga bekkenløsning, jeg meldte ifra om det på arbeidstilsynet og fikk vite at flere hadde gjort det også.. Jeg meldte samtidig om en annen plass hvor min samboer jobbet fordi de ga ikke tillegg i lønn hverken på helg, kveld, helligdag osv, og også der hadde flere klaget. Nå er det sistnevnte firmaet lagt ned, men der hvor jeg jobbet utnytter de fortsatt nye ansatte.
Men er din arbeidsplass seriøs, så vil de ikke si deg opp før du har vært sykemeldt i ett år, da må du endten prøve å jobbe eller slutte i jobb og gå over på kun AAP eller trygd. Tror du kanskje kan sykemelde deg på nytt for å få et nytt år også. Men det er da om du er i full sykemelding og har vært borte i ett år, da kan jobben stå i fare. Ta det opp med de du jobber for så kan de kan forklare hvordan de stiller seg til situasjonen din.
Ang prosenten så er jeg usikker, men dersom du er fast ansatt 90% så vil jeg tro at det er den prosenten de går ut ifra ikke 100%. I såfall det som høres mest logisk ut.
|