|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Eller skulle jeg snudd frokosten på hodet og spist ett egg, litt majones og cocosa kl 0615 og så tatt omeletten kl 0745 når jeg er på kontoret? Er jo ikke så sulten kl 06.
Jeg har lagt inn morgendagens plan i diett.no, hvor frokosten består av omelett, tubeost og med litt sopp. Måtte fylle på med cocosa for å få opp fett%. Frokosten endte da opp på 45 g fett, 21 g protein og 0,6 g kh. Til lunsj har jeg satt sammen en salat av issalat, agurk, blomkål, brokkoli, rømme og olje. Lunsjen kommer da på 57 g fett, 13 g protein og 6 g kh.
Middag blir stekt kylling (ferdig grillet, hvor brystet er skjært i skiver og stekt godt i smør), salat som til lunsj. Sum for middagen: 50 g fett, 31 g protein, 4 g kh. Total sum for hele dagen er 152 g fett, 64 g prot og 11 g kh (%: 81/15/3). Regner med å måtte ha noe til kvelds og, og har litt å gå på av proteiner og fett.
Hvis du ikke er sulten kl. 6, så dropp å spis da! Lag heller med deg en omelett som du spiser litt senere når du sitter på kontoret og begynner å bli sulten, da vil du også holde deg mettere fram til lunch. Ingen grunn til å spise med det samme en har stått opp av senga hvis en ikke er sulten, selv spiser jeg aldri frokost tidlig på morgenen, blir ikke sulten før i 10-11 tiden.... Det med at en absolutt skal spise frokost med en gang en står opp er gammel tenkning ala Grete Rohde....
Alternativt kan du dele frokosten opp i to - spis halvparten før du går på jobb - spis halvparten i halv 9 - 9 -tiden når du blir sulten
Ellers syns jeg jo innholdet i dagsplanen din ser veldig bra ut, god fordeling, masse grønsaker, rikelig med fett og passelig med proteiner, så det er jo vel gjennomtenkt, vennen
|