|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
La bare inn vekt, høyde, aktivitetsnivå og alder..... Slike automatiske beregninger har jeg null tro på uansett, en må finne ut hva som fungerer for sin egen kropp.
Min sa jeg skulle spise i overkant av 1400 for å vedlikeholde vekt. Når jeg sjekkker nå på diett.no så ligger jeg ofte rundt 1500, og da går jeg ned i vekt. Jeg teller ikke kalorier, så det regulerer seg ofte til det nivået av seg selv når jeg spiser meg passe mett. Av og til havner jeg på 2000, men det er gjerne når jeg sjekker dager jeg egentlig allerede vet jeg har "overspist".
Hvis jeg var deg Dollsine, ville jeg passet på å få i meg en skikkelig god frokost med mye fett, drikk te med cocosa som "mellommåltid" om du trenger det, og ta også med en god fet lunch. -Slik jeg har oppfattet deg tidligere er det på dagtid du er mest sulten og fryser mest - derfor viktig å få en god start på dagen
Prøv med noenlunde faste måltider nå i begynnelsen, ikke spis hvis du er mett selvfølgelig, da utsetter du måltidet, men prøv å drikk litt vann, kaffe, te med cocosa isteden for å spise så mye mellom måltidene. Kanskje regulerer du da sulten litt etter noen uker?
Jeg gjorde dette i begynnelsen da jeg startet å leve ketogent, for i begynnelsen syntes jeg det var veldig vanskelig å skille mellom virkelig sult, sug og tørst. -Nå føler jeg det er mye lettere å tolke signalene fra kroppen, og jeg føler også at nå blir jeg sulten når det er "normalt" for kroppen å bli sulten igjen - kanskje trenger kroppen din litt omstillingshjelp
|