Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-11, 09:28   #2897
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen! Jeg er oppe Maria. Godt å se at flere er oppe på en søndag morgen! Jeg er som ungene; må stå opp litt tidligere for hver dag de siste dagene før ferien. Så i dag var jeg oppe kl 0730 og er småtrøtt. I morgen er det hverdag igjen, og da skal jeg opp kl 0545 Kobler meg på forumet fra telefonen allerede i senga, og oppdaterer meg før jeg står opp. Det er koselig morgenstund det

Jeg og har et stort hus Sanna og driver med rydding og bortkjøring. Spesielt etter at ungene flyttet på hybel, men så kommer de nå hjem med ting og tang da med ujevne mellomrom, og så blir det fullt igjen. Men sånn rydding er godt, og kan få en til å se på huset med nye øyne. Kanskje litt ommøblering eller litt oppussing hadde gjort seg? Litt maling her, og en gardin der? Jeg malte "gutterommet" i sommer og det gjorde meg veldig godt. Fikk ryddet ut junior i samme slengen og tatt rommet tilbake. Nå står det klart som et gjesterom/arbeidsrom for symaskin osv. Blir i godt humør hver gang jeg går inn der jeg

Jeg melder meg på spørsmålet om hybel og bad Appelsinpiken? Jeg er nå fortsatt en pragmatiker, og tenker at om du måtte dele med noen/mange så er det bedre enn å måtte pendle hver dag.

Så godt å høre at småttisene sov lenge i dag Maria! Husker godt den tiden da de våknet på et tidspunkt for meg midt på natta. Og det typiske at når mannen min skulle stå opp med dem så sov de gjerne mange timer lengre enn når det skulle opp Lurte alltid på om han ga dem noe, en slags premiering for at de skulle sove lengre.

Så bra du koser deg med sønnen din Bente! Det kommer du til å ha igjen for når han blir voksen. Garantert og helt sikkert. Og så koselig at han har kjæreste da. Ta det som et tegn på at du har gjort en bra jobb at han tar henne med hjem. Hadde han ikke trivdes/følt seg trygg ville han ikke gjort det!

Hvilken ismaskin har du da Rikkem0r? Fatter ikke at du ikke har prøvd den jeg da

I morgen er det hverdag, og jeg skal stramme inn ift kosten. Jeg tror det var Manne som sa det for mange sider siden, at i starten på ketogent kosthold (3 første ukene) så skal en bare spise mat laget av egg, kjøttdeig, ost, skinke, kyllingfilet, laks, brokkoli, blomkål, fløte, cottage cheese, salat og agurk. Smør kunne brukes til å steke i. Har dere fulgt denne planen? Hadde det noe for seg? Jeg har tenkt en del på hva jeg spiste i fjor sommer da jeg startet med dette, og det var egg/bacon til frokost, salat med skinke/kylling/rømme til lunsj, middagen var veldig ofte ferdig grillet kylling fra Mega eller stekt laks. Til kvelds husker jeg ikke, men regner med det var middagsrester, salat eller osteskiver (visste ikke om alt det andre vi kunne spise på den tiden). Jeg var heller ikke klar over at fettmengden måtte økes, så det gjorde jeg ikke annet enn det jeg fikk gjennom maten. Nå da jeg skal ta kroppen min tilbake, tenkte jeg å gjøre som jeg gjorde i fjor. Helt enkle greier, uten for mye fiksfakserier. Og innenfor grensene for 5/20/75% slik at maks 15 g kh, 70 g protein og resten fett. Går ned til 70 g protein fordi det er målvekta mi. Er det for mye karbohydrater tror dere? I hele sommer har mantraet om at en skal få kh'ene fra grønnsaker surret i hodet mitt; så jeg har ikke spist brød eller knekkebrød på lang tid.

Vil gjerne ha innspill på dette jeg jenter; tips, hva er lurt/ikke lurt. Annet jeg kan gjøre osv....

Svar med sitat