|
Sv: Min bmi 19,5!
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Du tar i tillegg feil. Det er IKKE helsemessig anbefalt og erstatte fett med protein når man ligger så lavt i karboinntak som nevnt av TS.
Å erstatte litt av fettet med proteiner ser jeg da ingenting galt med. Sier du at man aldri må gå mindre enn 75%? Da vil jeg gjerne se dokumentasjon på det, for det er noe jeg aldri har kommet over i de bøkene jeg har lest.
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Jeg lurer litt på hvordan du selv kan spise 75% fett med ditt lave karboinntak, og samtidig mene det er helsemessig forsvarlig og gi råd om å spise 50-50 protein fett??
Jeg forstår ikke hva det har å gjøre med noe som helst. Skal jeg gå rundt å si at folk SKAL spise sånn som jeg gjør? Beklager, men der er jeg uenig. Det som passer for en person passer ikke nødvendigvis for en annen. Jeg har da heller ikke problemer med å få i meg nok fett.
Sitat:
Dessuten bør du nå vite at lavkarbo ikke dreier seg om total energiinntak, men at lavt karboinntak gir lav insulinutskillelse og at reduksjon av totalt kalorinntak anbefales til de av oss som har reell overvekt OG ikke går ned i vekt ved og følge et lavkarbokosthold.
Jeg aner ikke hvor mange kalorier TS spiser, men hun/han sier de blir dårlige av mye fett. Mener du det er å foretrekke at de spyr det opp i stedet for å spise litt mindre kalorier i en periode?
Sitat:
Jeg ville aldri tort å foreslå en 50-50 protein - fett fordeling til NOEN, fordi jeg vet for mye om hva konsekvensene kan være for kroppen.
Jeg synes du bør vurdere å fjerne anbefalingen din fra innlegget ditt - om du da ikke har god dokumentasjon på at dette ikke kan være potensielt helseskadelig.
Nå snakker du vel strengt tatt om en langtidsperiode, om så? Les hva jeg sa igjen, og les hva TS sa. Jeg synes ikke det virker som et uforsvarlig råd, men heller en måte å trene seg opp til å spise mer fett. Men har du dokumentasjon på det motsatte så tar jeg full selvkritikk på den.
Sitat:
Det er viktig at forumet som helhet ikke gir anbefalinger som kan skade helsen til mennesker som tar det du sier for god fisk. Dette selv om hver enkelt har et eget ansvar for å sjekke ut at rådene som gis er holdbare helsemessig også.
Siden du har vært her en stund antar jeg du har lest arnakristins nybegynnertråd som jeg anbefaler lengre oppe - men når jeg ser kommentaren din her vil jeg råde deg til å lese den en gang til 
Takk, jeg har allerede lest den + flere bøker, og har aldri kommet over noe lignende med det du hevder her. Ble nærmest litt satt ut, for å være ærlig.
|