Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-11, 17:59   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Angående fett

Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.

Det går ikke an å kombinere lavkarbo og lavfett. Man må spise nok fett til at man blir skikkelig mett, det vil si at mye av måltidet skal være nettopp fett. Hvor mye får du i deg per dags dato?

Enig med første setning. Fettinntaket er avhengig av karbohydratinntaket.

Sitat:

Jeg regner ut kostholdet på www.diett.no. Der velger du bare at den skal telle karbohydrater, så skriver du inn alt du har spist. Husk å føre på margarinen du får i deg på hver skive, hver kotelett, kyllingfilet, eller hva det måtte være. Da ser du også hvilke tilskudd du trenger å ta, tilskuddene er viktig for at kroppen skal fungere rett og forbrenne fettet effektivt. Prøv å skriv inn hva du spiser i løpet av en dag, så ser du på prosenten e om det er mye eller lite. Er det innenfor anbefalt, så er det lite.

Jeg anbefaler også diett.no. Margarin hører ikke hjemme på et lavkarbokosthold, bruk meierismør, evt bremykt. Margarin er omtalt i et stort antall tråder tidligere, søk opp på forumet.

Sitat:

Når jeg måler mitt optimale kosthold som jeg gikk ned enormt på i fjor så kommer jeg opp med at kosten min består av 300% proteiner, 14% karbohydrater og 200% fett. (prosent av anbefalte dagsinntak) Da totalt 12 karbohydrater om dagen, det er litt i underkant med mindre man går for ketolyse, men da sper man på med andre sunne fettholdige ting som er litt mer karbohydrat i. For eksempel helmelk og full-fett-yoghurt.

Prosentvis inntak av dagsinntak er ikke så interessant, siden dette er individuelt. Total energiprosentfordeling av næringsstoffer derimot er en bedre veileder og holde seg til.
Spiser man ketogent, er 5% karbohydrater, 20% proteiner og resten fett en vanlig anbefalt fordeling.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat