|
Sv: Min bmi 19,5!
Opprinnelig lagt inn av Klådia, her.
Det er kanskje ikke så rart nye folk her inne er misfornøyde med vektnedgangen sin når de får slike svar...
Sjansen for at en person som har slanka seg ned til en bmi på 19.5 mister 3 kg vann de første dagene er MINIMAL.
Selv har jeg 30-40 kg overvekt, og jeg gikk ikke ned 3 kg de første dagene. Brukte 3-4 uker på det. Første uka gikk jeg vel ned 1.5-2 kg. Og det med en bmi nærmere 40.
Dette er ekstremt individuelt - noen har naturlig mye vann i kroppen mens andre har det ikke. Noen mister 4-5 kg den første uka, andre knapt en halv liter
Man vet ikke hvor mye vann man mister første uka før man er ferdig med første uka 
Vil også kommentere kort TS spørsmål om å erstatte fett med protein. Dette bør du ikke gjøre om du ønsker og følge et ganske lavkarbo-kosthold, da kroppen din ikke vil fungere optimalt over tid med MEST protein som energikilde, og det kan potensielt være helseskadelig over tid. Du som har så lav BMI har ikke store fettlagre, og du vil rett og slett sulte kroppen din om du kutter karbo OG fett i ditt daglige kosthold. Helse bør være første pri - så pass på at du spiser variert og sunt også på lavkarbo med mye grønnsaker, godt fett og rene proteinkilder.
Jeg vil anbefale TS og lese seg opp på lavkarbo - en fin start kan være arnakristins nybegynnertråd. Der finner du også mange fine linker til annen info om lavkarbo.
|