|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Nå får jeg litt blod på tann jeg Prutti....
Hva er det med hans væremåte?? Kan flørtingen hans være en måte å takle hverdagen på? Hvis han vil ha deg, du sier "nei" - ok - så kan flørting være en måte å takle det på - i påvente av neste sjanse til å få et ja?
Hvorfor skal ikke han være interessert i deg? Hvorfor ikke liksom?
Mange synes det blir skummelt når ting begynner å flaske seg. Mange skaper kaos i hverdagen sin, fordi det er de vant med og greier å håndtere. Da blir kaos tryggheten og det motsatte beint ut skumle greier.
Du får avsmak hvis du møter noen som er som deg. Avsmak hvis noen er som deg... Hvorfor det da vennen min?
Kjedelig? Hva vil det si?
Jeg ser for meg at denne karen ser at du burde kle deg i annet enn svart; og så sier han fra. Jeg liker'n! Mannfolk kan være ganske enkle i hodet sitt; de trenger ikke å få til å si ting rett ut. Så en diskusjon om farge på klærne kan være en måte å si noe annet på. Og så elsker du det; klart han fortsetter snuppen.
Jeg synes ordene til Bente nå sist (unntatt siste setning ) var veldig fine å ta med seg videre. Følg dem du så ordner ting seg skal du se. Er ting "ment to be" så blir det sånn, og er de ikke "ment to be" så blir det ikke sånn. Men ikke skap kaos for deg selv da kjære snuppeluppeprutti.
Jeg er hjertens enig med deg Sanna, om at det er godt å ikke være ung. Gubben min gir meg stadig vekk nye gråe hår - men jeg tror ikke gresset er verken grønnere eller annerledes på den andre siden. Han min tror visst jeg selv tror jeg er perfekt - og jeg prøver å forklare at det finnes ingen større kritiker av meg enn nettopp meg selv. Og sånn holder vi nå på.... 
Å dele hverdagen med et annet menneske er ikke enkelt. Det handler om å gi og ta og være bevisst sin rolle i samarbeidet. Jeg har ennå til gode å se et parforhold hvor ting fungerer og hvor alt går så på skinner som det tilsynelatende kan se ut utenfra. Fasade er nå en ting, men hvilket bilde vi vil andre skal ha er nå et annet. Jeg tror begge parter må jobbe for å få et forhold til å fungere, og om en tiltrekkes mot noen som er en motsetning av seg selv, eller en som er lik seg selv så krever det ulik innsats. Gubben min og jeg er ulike, svært ulike og har knapt nok felles interesser Det har vært min store frustrasjon i mange mange år. Nå har jeg roet meg ned (legg merke til jeg) og hverdagen fungerer godt. Ikke de store høydare følelsesmessig, men den gode tryggheten som er så viktig for å ha samliv med noen. Mye kommer med erfaring og med årene, og er noe av det jeg setter pris på med å være i den alderen og livsfasen jeg faktisk er i.
|