Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-11, 12:46   #6
jonleo
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2011
jonleo er på en erverdig vei

Sv: Medisinmannen tvinger meg på diett. Trenger litt hjelp ;)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tro meg, det går bra. Jeg måtte også kutte alle melvarer, all melk, alt sukker og alle e-stoffer... Jeg hadde "lov" til ris/potet til ett måltid i døgnet.

Så det er ikke bare meg, altså. Melk har jeg forsåvidt ikke drukket på mange år, men det har med smak og behag å gjøre. Ost, derimot.. ai, ai.

E-stoffer styrer vi vel helst unna uansett, gjør vi ikke?

1) Det første du skal begynne med er å lage dobbelt så mye middag. Alltid. Da har du rester å bruke til frokost/lunch dagen etter.

Bra ide. Det er notert. Legen insisterte på at en halv boks kesam med litt nøtter i er nok til frokost. Hver eneste dag. Men jeg kan ikke forestille meg at jeg skal greie dette uten litt variasjon, så middagsrester er nok veien å gå - blant annet. Idag ble det en "fyldig" salat til frokost, med skinke, ost og nøtter i. Det må da vel også fungere, når man har tid til å skrue sammen slikt på morran.

2) Spis deg mett. Til å begynne med vil kroppen skrike "KOR E KARBOHYDRATANE MINE!" ganske ofte. Når den skjønner at den kan brenne fett i stedet går det bedre. Men forvent 2-3 turbulente uker i starten hvor det er viktig å spise nok.

Det er altså det som er litt av teorien her? At kroppen skal forbrenne fett istedenfor karbohydrater - og at man dermed kan forsvare et høyere fettinntak?
Dette voldsomme fettinntaket har bekymra meg litt se..

jonleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.. Svar med sitat