Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-11, 16:39   #2821
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Bente: Angående barndomshjemmet... Tok en prat med mamma og lurte på hva hun syntes i forhold til å kjøpe leiligheten jeg kikka på (avtale med banken imorgen, spent på om jeg kan få såpass i lån)... Hun svarte med: Neeei, hva jeg hadde tenkt? Jeg tenkte vel at du skulle bli boende der noen år jeg Hu er søt vøttø=) Men hu vil altså ikke selge enda, for hu tenker at om 8-10 år når hu og mannen pensjonerer seg at de kanskje da flytter hit... Hu flytta jo dit og fikk seg jobb der for han, og hu er veldig porsgrunnspatriot så jeg skjønner godt at hu vil tilbake hit når hu får mulighet til det.. Også har hu tankt som så at nåt hu har mulighet og klarer å beholde huset her mens hu bor der vil hu altså gjør det... Så da blir nok ikke barndomshjemmet mitt innafor rekkevidde for min del de nærmeste åra...

Angående den leiligheten jeg har kikka på på finn... Det er ikke begynt bygging enda, de begynner å bygge i oktober og er forventet ferdig i april.. Det ligger her på "vessia", altså PERFEKT beliggenhet, hvor jeg er oppvokst og vil bli boende, det blir jo heeelt nytt og jeg håperhåperhåper at det ikke er solgt før jeg får svar av banken..! Ble lagt ut igår eller forigårs og 2 av 6 er allerede solgt That worries me, ALOT..!

HER er forresten leiligheten(e)

Hvis hun beholder huset selv, så blir det jo i familien uansett
Og den leiligheten så kjempefin ut, altså. Krysser fingrer og tær for deg at det ordner seg med banken i morgen

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Takk alle.
Appelsinpiken = zombie! Innflytting på hybel skjer i morgen og jeg har så vidt begynt å pakke. Må på butikken i zombietilstand og huske å få med massevis av gratiseskene og svarte søplesekker. OG isoporeske fra dyrebutikken til å frakte akvarie og fisk i. Sove litt til? Ja? Zzzzz

Masse lykke til med pakking og flytting i morgen. -Skal si du snur deg fort rundt - ikke mange som greier å skaffe hybel en dag og flytte neste

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Jeg har fortsatt ikke kommet skikkelig i gang med lavkarbo, men jeg holder det til moderat inntak da, og nå har jeg jammen gått ned en halv kg til
Så jeg skal ikke skravle så mye om hva jeg spiser vil ikke ødelegge for dere her inne. Men jeg følger med dere og leser så mye jeg klarer...dere skravler jo værre enn.....

Hvis du går ned i vekt, Foksy, så kan det jo hende mer generell lavkarbo fungerer greit for deg? Skulle det stoppe opp eller du ombestemmer deg, så tar det jo ikke mange dagene å komme i ketose igjen vet du.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Takk for kjærlighet og goood klem Vet du, det er slitsomt nok å være syk, men i tillegg å ha en papirmølle og kontrabeskjeder hvorenn man snur seg... sykere? Mhm. Hadde skjønt det hvis det var en brukket fot som hindret personer å hinke innom kontor etter kontor, og det hadde garantert NAV også forstått, men når diagnosen ikke er fysisk...da spiller det ingen rolle. Da er det ingen ting som hindrer i å gå fra kontor til kontor, ydmykes herfra til himmelen og tilbake, bli sykere, mer sliten og utmattet. Sykemeldt for gøy? Nei. Er ingen som gjør dette mot seg selv. Kjefta opp "saksbehandleren" for sosial stønad i dag. Høylydt. Krakilsk! Alt for å hindre tårene igjen. Jeg er nordlending, dere kan ane aloen. Hvordan kan de hindre saksbehandling når jeg ikke har fått selvangivelsen enda? Hvordan kan de kreve den FØR saksbehandling? Er jeg magiker? Er jeg synsk?
Så, saken er den (og nå kommer alt bare strømmende); jeg får ikke sykepenger denne måneden fordi regnskapsfører på legekontoret jeg jobbet for ikke har sendt inn lønnsopplysninger. Flott.
Jeg får ikke sosial stønad å leve for fram til eventuelt sykepenger blir utbetalt fordi selvangivelsen ikke er klar + at skatteetaten ikke har til vane å skrive bekreftelse på slike ting (noe NAV også krevde). Jeg får heller ikke sosial stønad fordi bostøttekontoret ikke heller har til vane å skrive bekreftelse for innlevert søknad. Hvordan kan NAV kreve noe som div. instanser ikke "har til vane" å oppdrive? HALLO?!
Fint å leve med psykdom - den er til en viss grad gjenkjennelig når den melder seg. Men stresset rundt å håndtere den, leve et liv og være positiv, gå i behandling, ta vare på seg selv..... det må man nesten gjøre MED PENGER! Det var dagens.

Det der høres bare helt forferdelig ut, er det virkelig så tungrodd system, eller er det bare den saksbehandleren du har fått som er forferdelig dum i hodet??? De må da skjønne at du må ha penger å leve for??? Jeg er kjempesinna!!!! Skulle gjerne vært der og lekset opp for noen! Tror de du blir raskere frisk ved å oppføre seg på den måten?
Skjønner veldig godt frustrasjonen din kjære venn. -Og få det ut her inne du - sitt ikke der alene med frustrasjonen Det er ikke så mye praktisk vi kan gjøre, men vi kan støtte deg, tenke på deg og sende deg mange varme tanker i alle fall

Dagens malingsøkt er ferdig, gikk egentlig raskere enn jeg hadde trodd, så er ganske førnøyd med meg selv. I morgen er det også meldt godt vær, så regner med å fortsette da. Greide å søle litt mindre i dag, malte dør og vinduskarmer i grått - og jeg er jo egentlig ganske stolt over at jeg enda ikke har fått grått hår, så da ville det jo vært litt kiipt å gjøre det grått med maling.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat