|
Sv: Den store felles ED-tråden
Hei alle ED-ere!
Evigheter siden jeg sist skrev noe her, juni var stress de luxe, juli det stikk motsatte med stort sett offline tilværelse:-)
Jeg har lyst til å skrive litt om hvordan sommeren på bilferie har vært - som dere sikkert alle vet kan det være en prøvelse å holde seg på lavkarbo/ED. Menyen på veikroer etc er ikke direkte i tråd med det anbefalte, og hvor sær skal man være mens familien sitter der og koser seg med lasagnaen, pølsene etc? Prøvde å kjøpe mest mulig grønnsaker og ha med i bilen, og så gikk det mye i eurodiet muslibarer og kjeks - samt at jeg kjøpte inn noen Atkins-barer. Har dere noen erfaring med eller synspunkter på dem? Men jeg spiste også hamburgere minus brødet og fisk der det var mulig (minus potetene ...)
Trimmingen var det også så som så med, litt jogging innimellom (skrekk og gru) og noen runder på Elixia da vi var i Stavanger.
Derfor var spenningen stor da jeg motvillig gikk på vekten etter fire uker. Men så viste det seg at jeg faktisk hadde gått ned to kilo! Det kan jo være innenfor variasjoner for vann i kroppen, syklus etc - men likevel positivt.
Nå på mandag skal jeg på ny kontroll, og igangsette en ny runde med fase 1 og 2. Er motivert for selve vektnedgangen, litt mindre for det noe kjedeligere kosten :-) Kommer til å vente noen uker med å sette i gang med fase 1, til etter en sosial tur til København med kollegaer i slutten av august. Akkurat den fasen er jo temmelig strikt, ikke engang et lite glass rødvin...
Ellers, til oppmuntring, håper jeg, vil jeg nevne det jeg har opplevd som de største milepælene etter at jeg begynte med ED for et halvt års tid siden. Jeg har mistet ca 30 kilo! Den første var å ikke lenger ha tresifret vekt. Neste å gå fra fedme til bare vanlig overvekt på bmi-skalaen . Og den siste store var å kunne gå i klesbutikk og kjøpe tøy i vanlige størrelser, ikke bare i store klær-avdelingen. Utrolig motiverende!
Dere vil nok se mer til meg her inne framover. Ha en deilig sensommerdag!

|