|
Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...
Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.
P.s.
Ja, det er mye mulig at aspartam har bivirkninger, og trigger søtsug hos mange, jeg har lest såpass om det at jeg faktisk er tilbøyelig til å tro det, selv om jeg ikke har ekspertise nok til å slå i bordet med noe som helst.
Men det er ikke fordi det er unaturlig, det er fordi det er apartam!
Ta hvert og enkelt produkt isolert for hva det er. Ikke hiv på en paraply "kunstig, fy så skuuuuuummelt"....
Farris er naturlig og kullsyren gir deg like mye hull i tennene. (Selv om cola også inneholder fosforsyre som i tillegg gir enda lavere ph.)
Fosforsyre er forøvrig helt naturlig, og også et e-stoff, for å forvirre noen av dere 
Jeg er 100% klar over det du skriver.
Men la meg spørre deg. Hva tror du kroppen vår tåler best - mat mest mulig uprossessert og med de kjemiske stoffene i naturlige forhold til hverandre - eller som f.eks fruktose, isolert og i store mengder?
Spiser man naturlig, "ren" mat (i motsetning til "mat" mer fra laboratorium enn kjøkken") så ordner dette seg i stor grad selv.
Og ikke alle av oss har "lucky DNA" - som tåler alt man kaster på det.