Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-11, 00:53   #10
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan klare dere legge om i begynnelsen?

Jeg kuttet først potet, ris og pasta, samtidig som jeg begrenset sukkerbruk og gikk over til å bruke kun grove meltyper.
Etter å ha lest til øyet ble stort og vått, tok jeg skrittet fullt ut.
Gjengen min har alltid vært noen skikkelige slikkmunner, så jeg visste jeg ville bli utsatt for fristelser når TV-godteriet kom frem.
Min plan var derfor klar; ha alltid lekre små måltid klappet og klar på asjett i kjøleskapet. Jeg brukte litt tid på å dandere disse småmåltidene slik at de skulle være så lekre og innbydende som mulig, slik at jeg skulle ha mer lyst på en slik rett enn f.eks. potetgull
Gikk ikke lange tiden før gjengen min ble misunte og begynte på lavkarbo de også.
Nå er det faktsik slik at jeg ikke skjønner hvordan jeg klarte å spise søtsaker før; de er jo altfor kvalmt søte
Fremdeles lager jeg stort sett daglig noen lekre asjetter med små måltid, og lar dem stå klar i kjøleskapet når noen av oss bare MÅ ha noe i munnen (og magen). Da frister det lenger ikke å gå ei kilometer til butikken for å kjøpe seg noe snacks. Det står jo allerede sunne og gode snadderbiter klar i kjøleskapet.