Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-11, 13:53   #6
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

23 gram fett i et måltid er egentlig ikke så mye. 8 gram smør er ca 1/2 ss og 53 gram avokado er vel ikke mer enn bare 1/2 liten avokado (1 stor uten skall og sten har jeg veid til ca 180 gram). 77 gram fett kan da heller ikke være mye på ketolyse? Jeg spiser særdeles sjeldent under 150 gram fett om dagen. Stort sett ligger jeg på 180-200 gram fett, som tilsvarer mellom 75-80% fett for mitt vedkommende (energiprosenter altså).

Det lønner seg å trappe opp rolig på fettet og ikke ta det på tom mage dersom man ikke er vant med det. Da jeg startet med å innføre mer fett i kostholdet var jeg litt for ivrig og bøtta nedpå 1 ss cocosa og 1 ss tran på tom mage. Det var ikke så lurt ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat