|
Sv: Jeg detter av!
Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.
Første uka gikk veldig greit, da holdt jeg meg godt innenfor karbonivået, men jeg tror jeg fikk i meg noe for lite fett igjen, som gjorde at jeg ikke såg det helt store resultatet. Hele den uka, og uka etter var jeg svært dårlig form og ble rett og slett noe deprimert. Levde vel stort sett på salat første uka, med noe speilegg og omelett nå og da..
Kan du ikke legge ut en typisk dagsmeny? Du kan stagnere eller gå opp i vekt av å spise for lite, merkelig nok..
Trenger motivasjon, for nå har jeg sklidd helt ut de to siste ukene, uten noen form forhemninger.
Legg det bak deg, og start på ny frisk! Det blir ikke lettere om du stresser med kostholdet fra tidligere uker 
Jeg er 165cm høy, veier ca 80kg og har som mål å gå ned 15. FORTEST MULIG. Mage og hake skal bort og jeg har forsøkt meg på lavkarbodiett.
1/2 - 1 kg i uka er en god vektnedgang. Husk at hud og psyke også skal følge med!
- Brød eller knekkebrød. Jeg føler meg alt for avhengig av dette, til at jeg greier å kutte de helt ut.
Du har fått gode råd ovenfor, hvis du liker å bake kan du prøve deg på disse:
Nannahs supergode knekkebrød. Disse har jeg alltid liggende, raskt og enkelt!
Lavkarbo rundstykker, eller andre rundstykker. Jeg har disse i frysa, og tar opp etter behov.
- Brus; Drikket brus i alle år, sukkerfri går helt fint, men det er vel ikke bra det heller?
Jeg gikk ned de første kiloene mine, mens jeg fremdeles drakk Pepsi Max. Fortsett med det hvis du ikke har lyst til lå kutte. Det holder å ta ting ettappevis. Du kan heller prøve å kutte, hvis ingen ting annet hjelper.
- Jeg blir aldri å måle pr antall karber o.l, samtidig som jeg ikke er noen typisk kokk.
Generell lavkarbo på mellom 50 - 70 karbohydrater er da lettere, hvis du ikke måler jevnlig. Det er vanskeligere med ketolyse/skaldemann/atkins uten å måle.
Uansett bør du måle og veie litt i begynnelsen, prøv å ta en porsjon - og gjett vekt/mål før du veier. Mer som en opplæring av deg selv, stagnerer vekta - gjenta måle/veiing for å se at ikke øyemålet har økt 
- Jeg SKAL begynne å trene, noe jeg håper kan "erstatte" de tingene jeg sliter med å gi meg en OK vektnedgang.
Trening bygger muskler, og en veltrent kropp SER bedre ut enn en utrent. På vekta kan du derimot oppleve stillstand og vektøkning, bare la deg ikke skremme av det. Det viktigste er en god helse - med nok muskler og kondisjon på kjøpet.
Lykke til!