|
Sv: "Diett" på tur ?
Wow, gratulerer med flott pangstart på vekttapet 
Men jeg synes jo dietten din er voldsomt ensidig - ikke NOE grønt??? Eller fett? Nå er ikke jeg så god på kostsammensetning, men jeg tenker kroppen din trenger litt andre næringsstoffer i tillegg til proteinet også.
Min matdag ser slik ut:
Lunsj (kl. 11): Protein i form av kjøtt, kylling, fisk eller egg, litt salat eller grønt og Creme fraiche - en ganske stor porsjon (jeg er ei lita dame)
Middag: (kl. 19): Protein i form av kjøtt, kylling eller fisk, grønnsaker (spinatstuing, asparges, blomkål, brokkoli), fet saus basert på fløte, rømme eller egg. Stor porsjon (kan godt finne på å spise 300 gram biff f.eks.)
Trenger jeg noe før første måltid drikker jeg kaffe med fløte - vet mange sverger til cocosa (kokosfett) i kaffen/teen. Trenger jeg noe mellom lunsj og middag spiser jeg litt nøtter. Dette er i grove trekk slik jeg spiser og har spist lenge. I mitt hode er det fettet som gjør at det føles tilfredsstillende å leve slik i matveien. Kroppen er tilfreds, jeg har gått ned i vekt og i tillegg opplever jeg forbedret helse på mange punkter 
|