|
Sv: Mitt første og siste innlegg (Min erfaring) - oppdatert 3 år senere
Hei igjen alle sammen!
Ny oppdatering - etter ca 3 år med "lavkarbotankegang" i livet mitt.
Min erfaring er at dette er en livsstil/mat tankegang man fint kan følge over tid - Fokus må være på alt det gode man KAN spise og ikke henge seg opp i hva man IKKE kan spise.
Veier i dag ca 75 kg (ca 24 i BMI) - mao "trivselsvekt" for meg :-)
Har de siste årene hatt spesielt fokus på å unngå ris,pasta, poteter og ikke minst brød. Har funnet ut at brød er det som "stopper opp" hele "forbrenningssystemet" mitt og spiser dette kun en sjelden gang.
(uansett type brød) - Andre har sikkert andre erfaringer.
Men feks nå i sommer ble det noen skiver med rørte blåbær - Dette er jo bare noe man mååå nyte om man har mulighet...samt når det er rekelag - da er det loff som gjelder :-) (Dog tynne skiver og heller mere reker)
Og er jeg invitert på middag til noen en søndag som jeg vet har stått på kjøkkenet i timesvis for å lage mat så spiser jeg heller en liten potet samt kakestykke til kaffen for ikke å virker helt sær - men også for min egen del da jeg tror det er viktig å ikke bli helt fanatisk da det nok er lettere å gi helt opp hvis man aldri kan unne seg noe - men som sagt - alt med måte.
Er i tillegg påpasselig med brus,sukker og snacks.
Ligger vel omtrent på mellom 50-80 karbo på hverdager og noe mer i helgene. Føler meg aldri fysen på noe søtt - søtsuget forsvant for lenge siden.
Vekten min har stabilisert seg .- og selv om jeg skulle skeie skikkelig ut en dag i helgen er jeg tilbake til normalvekt i løpet av kort tid(1-3 dager)
Har også vært hos fastlegen et par ganger og sjekket kolesterol ++ Resultatene der viser fine verdier og ingen økning pga det økte fettinntak i kosten.
Jeg er kjempefornøyd og glad for at jeg testet denne - for meg nå veldig logiske "mattankegangen" - og hvor lett det har vært å endre livsstil.
Man føler ikke man er på noen kur eller diett - kun at man har endret på noen matvaner - permanent.
Ønsker alle andre som ønsker å teste ut dette med mindre karbo i kosten - dvs tilføre kroppen energi/karbo som står i stil til hvor mye man beveger seg/trener - lykke til!
- Mangler bare at de offisielle kostråd fra helsemyndighetene også endrer seg.....
A

Sist redigert av Gutt69 : 10-08-11 kl 19:19.
|