|
Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?
Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.
Uff... det høres ikke ut for at du har det så veldig godt nå, beate. Det å ikke få sove gjør noe med en. Hele kroppen forstyrres. Uten skikkelig søvn settes hormonbalansen i kluss og det påvirker hele organismen. Søvn har prioritet nr 1, så om du trenger medisiner for å få orden på søvnen så må det bare til.
Nå vet jo ikke jeg om hvilke medisiner du forsøker, men kan det være en tanke at du tar dem litt for sent på kvelden? I forhold til at det virker som om du har en hangover utover dagen? Kan dosen være for stor slik at styrken blir for mye for din kropp?
Veldig mange rapporterer om bedre søvn når de går over til denne typen kost. Jeg krysser fingrene for at det gjelder deg også. Selv merker jeg ikke noe til et enda og jeg, pga fibromyalgi, trenger også hjelp for å få sove om natten. Jeg tar en liten dose av et preparat som blir anbefalt for fibromyalgipasienter og gikk fra nattmareritt til himmelrike. Sover hele natten og har ingen vansker med hangover dagen etter.
Jeg håper at det ordner seg for deg!
Når det gjelder dette med å ikke velge rett mat og sabotasje av seg selv, så tenker jeg at du har en jobb å gjøre. Kan det være til hjelp å bestemme seg for å ta små skritt i riktig retning? Gjøre kloke valg? Velge å bruke tiden det tar?
Kanskje kan den gamle, gode metoden om et blankt ark fungere? Der skriver du opp hvorfor du vil endre kosten og hvilke mål du har for deretter å notere for deg selv hva som skal til for å klare målene.
En må ville nok. En må bare det. En skritt av gangen. Plutselig går alt mye lettere..... lover!
Sender gode tanker din vei.
Takk for fint innlegg Nope, det er ikke enkelt. Men jeg kjenner jo dette kostholdet godt så det handler vel mest om å klare å slutte og sabotere seg selv, noe som igjen IKKE er så enkelt når man sliter med seg selv. Har prøvd diverse medisiner, og har nettopp avsluttet en type og begynt med en jeg har hatt tidligere så det er forhåpentligvis dette som gjør meg så utafor akkurat nå. Fått ny nattmedisin også nettopp så da er det ikke enkelt å vite hva som er hva. Får håpe det bare er forbigående bivirkninger Har prøvd å ta til forskjellige tider, men den nye nattmedisinen kan jeg ikke ta før sengetid fordi jeg kjører skikkelig seng ca. 20 minutter etter inntak. Dessverre har den ikke virket så godt på innsovningen enda, og jeg sover bare ca. 4 timer før jeg våkner og sliter så resten av natta med det resultat at jeg IKKE fungerer særlig godt på formiddagen. Blir som regel bedre utover dagen, men ikke akkurat nå da så håper derfor det er forbigående. Lavkarbo har aldri fungert på bedre nattesøvn for meg, eller på mindre smerter for den saks skyld. Men mulig jeg ikke har kjørt strengt nok i lang nok tid til å merke denne bedringen da.
Sliter med utmattelsessyndrom, og har nok triggerpunkter til at de kaller det fibromyalgi. Vondter maaange steder til enhver tid i en eller annen grad. Smertene plager meg på natta,spesielt i hofter og ben. Og etter noen år så ble nattsøvnen min ødelagt. Jeg må si at jeg ble litt interessert i hvilken type medisin du har som har fungert så godt for deg jeg når du skrev det du skrev Om du ikke vil skrive det her så kan du gjerne sende meg melding om det, tar imot alle tips jeg kan få! 
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
|