Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-11, 16:20   #140
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Jepp jepp. så er det tid for å begynne å ta seg kraftig sammen. Har "tryna" skikkelig over lengre tid nå, psyken er ikke helt god i tillegg til at jeg sover generelt dårlig. Har ikke noe med lavkarbo å gjøre da.
Har begynt å prøve ut noen nye medisiner, jeg går hele dagen å svimler og gjesper for jeg er så trøtt. Blir da dork og lat, og orker ikke tanken på noe trening som helst. Så resultatet er ikke lekkert nei, 3 kg opp! Så nå veier jeg mer enn jeg har gjort på lenge

Jeg går jo inn for å sabotere for meg selv. Det er akkurat som at jeg er livredd for at jeg ikke skal få mer av de tingene jeg liker, kjøper så masse i butikken for så å spise opp så og si alt i løpet av dagen for jeg skal jo "skjerpe" meg i morgen. Herlighet sier jeg bare, er ganske ute og kjører nå kjenner jeg

Uff... det høres ikke ut for at du har det så veldig godt nå, beate. Det å ikke få sove gjør noe med en. Hele kroppen forstyrres. Uten skikkelig søvn settes hormonbalansen i kluss og det påvirker hele organismen. Søvn har prioritet nr 1, så om du trenger medisiner for å få orden på søvnen så må det bare til.

Nå vet jo ikke jeg om hvilke medisiner du forsøker, men kan det være en tanke at du tar dem litt for sent på kvelden? I forhold til at det virker som om du har en hangover utover dagen? Kan dosen være for stor slik at styrken blir for mye for din kropp?

Veldig mange rapporterer om bedre søvn når de går over til denne typen kost. Jeg krysser fingrene for at det gjelder deg også. Selv merker jeg ikke noe til et enda og jeg, pga fibromyalgi, trenger også hjelp for å få sove om natten. Jeg tar en liten dose av et preparat som blir anbefalt for fibromyalgipasienter og gikk fra nattmareritt til himmelrike. Sover hele natten og har ingen vansker med hangover dagen etter.

Jeg håper at det ordner seg for deg!

Når det gjelder dette med å ikke velge rett mat og sabotasje av seg selv, så tenker jeg at du har en jobb å gjøre. Kan det være til hjelp å bestemme seg for å ta små skritt i riktig retning? Gjøre kloke valg? Velge å bruke tiden det tar?

Kanskje kan den gamle, gode metoden om et blankt ark fungere? Der skriver du opp hvorfor du vil endre kosten og hvilke mål du har for deretter å notere for deg selv hva som skal til for å klare målene.

En må ville nok. En må bare det. En skritt av gangen. Plutselig går alt mye lettere..... lover!

Sender gode tanker din vei.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat