Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-11, 16:50   #2602
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hm........takk til deg Prutti. Nå er jeg bare en legmann, men jeg kan ganske sikkert slå fast at det ikke er galleproblemer. Smertene mine følger tarmsystemet og jeg kjenner det går gjennnom greia, cm for cm . Jeg vet at det er bare å vente, og det er her en banan hjelper (smører tarmene??) I følge div websider handler det om fettrike måltid () hvor smertene kommer med en gang, mens for meg handler det om noe som "stopper", som f.eks ris og det kommer alltid minst en dag etter jeg har spist noe jeg tror er utløsende. En venninne av meg hadde gallestein og det var ikke det samme som meg, stakkars henne!

Uff, stakkars deg, det hørtes vondt ut.

Vet du, sønnen min hadde noe lignende for ett års tid siden. Han er aldri syk og syter aldri, og han hadde så sterke smerter at jeg tok han med rett til legevakten midt på natta, jeg var overbevist om at det måtte være blindtarmen eller noe slikt. Det de sa var at maten sannsynlivis hadde "pakket" seg i tarmen og skapte forstoppelse og smerter. Han fikk smertestillende og avføringsmiddel, og var helt fin igjen etter at han hadde "fått det ut". Jeg var barnevakt for noen venner den dagen, så han skulle bare varme seg kjøtt og ris selv. Legen mente at han sannsynligvis hadde spist altfor mye, altfor fort, og at det var årsaken mer enn hva han hadde spist.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat