|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Lava, her.
Mitt bestikk er ikke av den billige typen. Dette gjelder alt hva jeg har og da innbefattet nytt og gammelt diverse bestikk. Også knivsett av merkene Fiskars og Koch Messer. Tøyset med flekkene begynte etter at jeg flyttet hit, før hadde jeg ingen problemer og jeg har hatt forskjellige oppvaskmaskiner på hvert sted jeg har bodd. Og noe av bestikket er så gammelt at det har fulgt med meg i alle år. Noe er sågar fra svigermor og derfor solid og godt.
Men her i huset tåler inget bestikk å vaskes i maskinen lenger....
Kan ha med surt eller hardt vann å gjøre. Jeg så aldri rustflekker på rustfritt (= mer rustmotstandsdyktig, men ikke rustfritt... for at det skal være rustfritt må det hete syrefast om stålet skal brukes på/ved/i saltvann iallfall) billigbestikk hjemme der hvor vi hadde kalkrikt vann, men her hvor vi bor nå har vi surt vann og bestikket ruster... Går greit bort med en hard kjøkkensvamp og det holder ganske bra... men før eller siden kommer det igjen. Og det mest irriterende er at disse rustflekkene har en STOR forkjærlighet for fiskars-knivene...