Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-11, 23:48   #23
BlirFjong
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 43
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Hvor mye tur/trening får hunden din om dagen?

Hos oss varierer det veldig, og det er litt med vilje fra vår side fordi da krever hun ikke flere timer tur daglig. Ble rådet til det da voffsen var valp og har fulgt det siden... Har en 4 år gammel Rottweilertispe.. hun får en kort tur om morgenen, da er hun så trøtt at hun som regel går litt i svima Så går jeg eller mannen tur med henne med en gang vi kommer fra jobb, da er det alt fra 45 min (minimum) til 1,5 timer. I helgene går vi gjerne lengre turer og til andre tider. På kvelden vil hun bare ut i hagen og tisse. Tar gjerne en liten lekesession i hagen med fotballen av og til (har blitt nesten daglig nå i sommer), eller lager godbitsøk.

I tillegg kommer selvsagt hjernetrim og et og annet hundetreff, men må innrømme at det har blitt altfor lite av slikt nå i sommer..

Tidligere har vi gått et par lydighetskurs med henne, runderingskurs og blodsporkurs. Det syns hun er helt topp! Vi trener ikke aktivt mot konkurranse men gjør det inni mellom for at hun skal få litt variasjon og mental trening.

BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat