|
Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med
Opprinnelig lagt inn av Cosytroll, her.
Kan jeg få spørre dere litt om hvor mye/ effektivt dere trener? Jeg sitter i bil nesten hele arbeidsdagene mine, men har heldigvis en hobby som bringer meg ut i frisk luft og noe aktivitet om ettermiddagene og kveldene. Men jeg savner å ha god kondisjon rett og slett. Har i perioder jogga en del, men må ned noen flere kilo før knærne mine tåler det så godt (ikke la barna deres begynne på håndball, godt råd..).
Går vekttap/ centimeterkrymp fortere når man trener, eller risikerer man at alt protein/ fettinntaket gir større muskelmasse, hehe?
Jeg trener hver dag. Dette fordi jeg har en kropp som kun vil være grei om jeg legger inn daglige økter. 
Det går i kondisjonstrening 4-5 dager i uken (svært rask gange, zumba og sykling), yoga nesten hver dag, middels tung styrketrening på vibrasjonsmaskin 2 ganger i uken og lett stryketrening hver dag.
Det er jo en viss fare for at en får større muskelmasse, men heller det enn det motsatte tenker jeg. Den dagen jeg føler at kroppen har blitt grei å bo i igjen i forhold til størrelse vil det jo være mye lettere å vedlikeholde vekten når det finnes masser av muskler som hjelper til med god forbrenning! 
|