Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-11, 13:00   #2553
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God formiddag! Nettopp ankommet jorden etter en himmelsk tur i drømmeland.

Ang. diskusjonen her:
Boka er ment for å gi kunnskaper om HVA det er du gjør, den gir TIPS til hvordan du kan gjør det for å oppnå et best resultat. Vi er individer, og ikke alle kan gjøre det på måte A, så det å diktere ei oppskrift til en livsstilsendring? Neppe. Her må det innsamles kunnskaper, og det er nettopp dette han gjør tilgjengelig i boken. Boken "argumenterer" for alle de kommende, farlige spørsmålene fra folk rundt (kolestrol, proteiner, vann, salter vitaminmangel, hjernedød og gudvethva), men prinsippet er jo urokkelig?

Spis 15/20 gram karbohydrater som helst kommer fra grønnsaker.
Fra 0,5-1,5 gram protein pr ønsket kilo (ønskevekt) og sett dette inn til %-vis diagram - så får du se hva du trenger av fett i gram også. Derfor utregningen 5-25-70 (som noen bruker (og her er der det individuelle kommer inn)). Derfor er diett.no et OK verktøy.

Jeg har aldri orka bry meg særlig "farlig" og "ufarlig" fett. Eneste justeringen jeg gjør bevisst er å bruke smør og ikke margarin pga. at den er varmebehandlet.

Dollsine: Ja, jeg sliter med å bli mett, men jeg har aldri vært flink til å lytte til kroppen og faktisk gjøre som den ber om. Selvdestruktiv, yes. Neida. Jeg blir sulten ganske raskt, og det gjelder for uansett hva jeg spiser.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat