Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-11, 14:39   #136
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

Godt å være tilbake etter ferien,mye lettere å lage maten selv. Syns det var vanskelig til tider når de vi var på besøk når det ble disket opp med overflod av karbo. Følte meg nesten litt uhøflig....satt liksom bare der og så på de andre spise...
Er og rimelig matlei for tiden, hva gjør dere i slike perioder? Ingenting som frister....bare fy fy mat. Har så lyst på frukt at jeg går nesten i spinn til tider....
Men men det er bare til å holde ut....vekta må ned, sånn er det bare.

Ikke helt enkelt å takke nei til alt man blir servert på besøk, men jeg har valgt å fortelle det som det er. At mitt kosthold er lagt om og at jeg er så tidlig i prosessen enda at det ikke er rom for å skeie ut. Ikke enda.

Mine opplevelser så langt i forhold til å være på besøk og få mat servert er veldig positive. Jeg opplever forståelse og heiarop. Kanskje du kan forsøke å være åpen på din omlegging?

Kan det være en ide å bare bestemme seg for hva man skal spise i perioder hvor man er matlei? Altså planlegge at i morgen skal jeg spise sånn og sånn. Når dagen kommer blir det bare å lage og faktisk sørge for å åpne munnen og tygge. Passer du på at du får i deg nok fett vil jo lysten på fyfy mat bli mye mindre enn om du ikke passer på både måltider og hva innholdet i måltidene er.

Frukt er godt og hvis jeg skal nevne en ting jeg faktisk savner bittelitt, så er det frukt. Men men. Jeg har tastet inn i mitt hode at jeg ikke får lov til å spise frukt nå og grunnen til det lyser klart frem for meg straks jeg begynner å kikke på fruktfatet som er forbeholdt mine medboere.

En vakker dag kan jeg også spise litt frukt, men da på lure tider av døgnet. Jeg ønsker nemlig ikke den effekten det har på blodsukkeret mitt! Kan det være en måte for deg å tenke på også? Altså redegjøre for deg selv gang på gang hvorfor du velger å ikke spise det?

En tar jo valg.. du kan jo spise både frukt og annet, men konsekvensen må du jo også ta.... og da er det kanskje ikke så fristende lenger?

Ønsker deg en riktig god helg!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat