Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-11, 14:03   #9257
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Hva slags vekt er det dere snakker om, som kan måle slikt??

Jeg har en slik en. De som mer inni dette her sier at de er langt fra like gode som skikkelig kroppsanalyse som du blant annet får på noen treningssentre. Men de gir en pekepinn.

Men googlet litt og fant denne kommentaren om slike vekter:

Sitat:

- For personer med normal BMI, altså en fettprosent på mellom 20 og 35 viser de fleste vektene ganske riktig resultat, men for folk utenom normalsjiktet blir resultatene veldig unøyaktige, sier student Frode Håvåg Saint-Sollieux ved Idrettshøgskolen.

Dette kan tyde på at vektene legger seg nært opptil BMI-skalaen og at de elektroniske signalene som sendes ut ikke har så stor innvirking på sluttresultatet likevel. Kanskje kan en vanlig mekanisk vekt og kalkulator hjelpe deg like langt på veien.

- Vi har også sett store sprik i målingene når en og samme person har veid seg på de ulike vektene. Et avvik på 15 % er mye når det er snakk om fettprosent konkluderer Tom Piperud, også student ved Norges Idrettshøgskole.

BMI'en min er 37. Ikke sååå langt fra 35.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC