|
Sv: Er jeg "ferdig slanka"?
Har du gått ned mye? Det er vanlig med lange platåer og stillstand når man bare har noen få kilo igjen. Jeg tror dette er noe man bare må akseptere - og det kan jo være som du sier at kroppen er fornøyd med nedgangen og synes de siste kiloene faktisk bør være der.
Samtidig ser jeg ingen grunn til å innføre knekkebrød og slikt - jeg er også ferdigslanket og har gjort meg noen tanker om dette. Gjennom hele slankeprosessen min har jeg vært veldig restriktiv med utskeielser - type kun på julaften og bursdagen min, og da ganske minimalt. Merker fort på kroppen at den ikke er glad for hverken mel eller sukker. Siden jeg ikke har skeiet nevneverdig ut, og siden hver utskeielse har vært planlagt har jeg sluppet dårlig samvittighet i etterkant, med påfølgende følelsesmessige nedtur. Jeg er, som deg, redd for å vekke karbotrollet igjen og er IKKE klar for å fylle på mer av fy-maten. Enn så lenge spiser jeg slik jeg har spist gjennom hele slankeprosessen min - kroppen holder jo vekten fint, jeg er mett og fornøyd og har opplevd sterk bedring i andre helseproblemer. Jeg må ha litt kjøreregler med kosten min, og mine kjøreregler tillater ikke mel, sukker, pasta, stivelse, brød, potet, sukker ... heller ikke matvarer med særlig mer enn 5 g kh pr 100 g. Samtidig unner jeg meg nøtter, lavkarbogodis eller annen ja-mat om jeg skulle bli fysen. Det MÅ jeg for ikke å drukne i følelsen av å være på kur. Det skal jo være en livsstil 
|