|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Supera, her.
Flere på lavkarbo med billig-vekt som måler fett og sånt? Jeg fikk en slik vekt i gave for ca en uke siden. På min står veldig dårlig forklart hva den egentlig måler, men den sier alltid at min vannprosent er ca 32%. Noe som er veeeldig lavt i forhold til normalområdet som står på den. Det står at normalområdet skal være 47-57%. Hvordan kan vannprosenten være så lav? Jeg fikk mora mi til å teste (ca samme BMI som meg men mer epleformet) og hun fikk normal vannprosent. Jeg fikk også lillesøstera mi til å teste som har en BMI på ca 19 og hun fikk også normal vannprosent. De andre to spiser ikke ketogent, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men det var da forferdelig liten vannprosent? 15 prosentpoeng for lite vann i min 105 kg tunge kropp utgjør jo før søren 16 liter vann! Det skal ikke forsvinne så mye vann på ketogen kost...
Jeg har en slik vekt, og jeg har i følge den ca 44% vann, og jeg spiser i høyeste grad ketogent. Hvor stor muskelmasse sier den at du har da? Ser at vannstanden min har økt med økende muskelmasse på den vekta. Men uansett syns jeg at 32% virket veldig lite.
|