Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-11, 09:40   #33
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen?

Det jeg ofte har opplevd når det f.eks. gjelder middagsinvitasjoner er at det kan bli ganske ubehagelig dersom jeg ikke har gitt beskjed på forhånd at det er enkelte ting jeg ikke kan spise. Ikke fordi verten blir fornærmet, men fordi verten blir litt lei seg fordi h*n ikke visste det på forhånd og derfor ikke fikk muligheten til å ta hensyn. Jeg har derfor i den siste tiden vært flink til å spørre om menyen på forhånd. Jeg sier at jeg har diabetes og derfor må holde meg unna enkelte ting og spør derfor om hva som blir servert på forhånd slik at jeg kan planlegge og evt. ta med noe eget. Det virker som de setter pris på det, fordi det blant annet gir dem muligheten til å selv kunne tilpasse maten (som regel er det ikke noe mer enn å koke litt ekstra grønnsaker som skal til). Dersom jeg er bedt på type kaffebesøk med kaker eller noe sånt tar jeg bare med meg en pose nøtter og serverer det.

I de situasjonene man kommer opp i som man ikke har muligheten til påvirke så mye selv gjør jeg bare det beste ut av det

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat