Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-11, 20:26   #45
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke pusse tennene til min 1-åring

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Etter at noen jeg kjenner brukte en hel helg på å diskutere kompromisser med sin halvannet åring ang hvorfor hun måtte ha på seg yttertøy ute på fjellet i oktober har jeg kommet fram til at i visse ting kommer jeg til å bruke tvang i oppdragelsen. noen ting må de bare lære at foreldrene vet best med, ellers ender man med f.eks å sitte på 40m2 på fjellet en hel helg med en unge som ikke takler å ikke få viljen sin...

Jeg kjenner også mange som forhandler seg ihjel med ungene sine, og det er jo bare feil. Jeg er helt enig med deg i at barna trenger voksne som bestemmer. Men det er mange måter å bestemme på! Jeg er veldig imot å tvinge barn når det ikke er så nødvendig. Om et barn ikke pusser tennene sine når de er ett år, så går det ganske så greit. Min datter på to år nektet da hun var ett år. Vi pusset når vi fikk anledning, og de andre dagene pusset hun gjerne selv. Hun elsker å pusse tennene nå. i dag pusset vi i en halv time....Og hun har helt fine tenner, trenger ikke å trekke tenner hos tannlegen, og hun er som unger flest, prøver grenser, og vi er bestemte. Uten tvang.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat