Da var jeg hjemme igjen etter noen koselige timer sammen med min skjønne datter Vi var ute og spiste, jeg ba om bakt torsk m smørsaus uten poteter m ekstra grønnsaker. Og for første gang når jeg har spist ute her i Stavanger fikk jeg faktisk en stor porson med grønnsaker til og ble mett av det jeg spiste. Kanskje noe av den positive omtalen som har vært av lavkarbo i det siste faktisk gir litt ny holdning rundt omkring? Datteren min har forresten kuttet drastisk ned på karbene også. Hun er slank og flott, så hun trenger ikke gå ned i vekt, men hun sier hun både liker maten jeg lager så godt og også at hun ser på alle forandringene med meg at dette helt klart er sundt. Så hun baker nå både knekkebrød og muffins jeg har gitt henne oppskrift på, lager eget tacokrydder og spiser mer grønnsaker og fett istedenfor brød, pasts og ris. Ekstra motivasjonsfaktor at man ser man kan ha positiv innflytelse på valgene barna tar, altså Rikkemor: Håper du ikke er på vei å bli syk. Farris eller Pepsi max er ok å drikke når en er uggen i magen, synes jeg, noe salt å spise er også bra - litt nøtter eller baconcrisp kanskje?