|
Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med
Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.
Jeg spiser litt ulikt antall karbohydrater pr dag. Aldri mer enn 20 og har ikke panikk om det faktisk ikke blir mer enn 3-4gram. Jeg tester med stix jevnlig og merker mer enn godt ellers at jeg er ketose.
Jeg følger ikke ketolysedietten slavisk, dette fordi jeg ikke har tilstrekkelig med kunnskap enda (jobber med saken), men tror alikvell at jeg er temmlig nær.
En helt vanlig middag, flere ganger i uken, er et stykke godt kjøtt (ikke magert), saus og da veldig gjerne bernaise, grønnsaksmos bestående av brokkoli og blomkål, smør og følte. I tillegg spiser jeg salat som består av grønn salat, bittelitt rød paprika, bittelittegranne sukkererter, som oftest et par cherry tomater og agurk.
Et par andre dager i uken spiser jeg fisk. Gjerne grillet laks med fiskesaus, grønnsaksmos (jeg har fått dilla på den mosen og bruker den til stort sett all middag) og agurksalat. Rømmedressing.
En annen middag blir gjerne kjøttdeig stekt og godt krydret. Puttet i ovenen med ost over så det smelter og det hele lagt på en grønnsalat og ellers med ingredienser som beskrevet under kjøttmiddagen.
Ellers kan jeg koke egg og ha kokte egg på toppen av en salat og ha en masse reker til. Over bruker jeg da majonesdressing.
Når det gjelder hvor mye jeg faktisk spiser, så veier jeg maten som oftest. Jeg gjør faktisk det. Har en liten vekt stående på kjøkkenbenken og klarer å få veiet uten at "hele verden" faktisk ser hva jeg gjør. I tillegg velger jeg ofte å gjøre klar min porsjon på egen tallerken før vi setter oss til bords.
Tusen takk for gode ord! Jeg sitter nå med min tekopp tilsatt cocosa og er ganske fornøyd og mett på egg og bacon. Jeg velger ofte det som dagens første måltid.
Men da spiser vi ganske lik middag faktisk, jeg har eventuelt litt mer grønnsaker i, men så får jeg jo ikke i meg særlig mye om gangen.
Frokost pleier å være creme fraish med bringebær, men jeg tror jeg skal droppe det fremover. Ellers er lunsj alltid en blandet salat m/ litt cottage cheese, litt brie, krydder, eggerøre eller kokt egg og kanskje noe kokt/røkt skinke.
Kanskje jeg ligger på rundt 20 likevel, men jeg kan ikke si jeg merker til noe dårlig ånde....
|