|
Sv: Pizzabunn fra Lavkarbohuset - anbefales!
Da kommer endelig anbefalingen fra meg. Jeg har fått teste brødmiks og pizzabunnmiks, og er strålende fornøyd med begge deler.
Mannen min smakte på pizzaen, og sa at den hadde absolutt ingen bismak. Han er ingen lavkarber, og er nokså skeptisk mot alt som ikke er "vanlig". Men denne ble altså godkjent.
Miksen var grei, bare putte i en bolle og ha i litt vann, tok i litt olje også. Den ble veldig deigete, så jeg var skeptisk da jeg skulle smøre det utover, tenkte at jeg får vel ikke smurt noe tomatsaus på dette? Men det var ikke noe problem, deigen ble fast og gav ikke etter. Tok på pålegg, kunne godt hatt mye mer enn det jeg tok, for bunnen tåler mye. Kjempegod pizza, litt krydret deilig smak på bunnen.
Tok og varmet den opp i mikroen dagen etterpå, hadde litt rester, tok på litt blåmuggost, og det gjør seg virkelig på pizza. Namnam!Jeg gjorde det enkelt, bare tomatpure, ost og skinke, hadde ikke så mye for hånden akkurat da. Ellers ville jeg nok laget et fyll med kjøttdeig, tomatpure, løk, sopp, krydder og hatt på, og så ost over og kanskje tomat der igjen.
Og brødet..det var også overraskende bra! Veldig enkelt å bare slenge oppi en bolle, blande med vann og sette til heving. Jeg hadde forresten i 50 g malte solsikkekjerner etter anbefaling. Den ble STOR under heving, minst dobbelt så stor. Jeg hevet den over ovnen mens den ble varmet opp. Og under steking ble den enda større. Stekte den angitt tid, og da syns jeg den hadde blitt enda større. Det ble et STORT brød, jeg var nødt til å dele det opp i flere biter og fryse ned. Hadde jeg brukt brødformer, måtte jeg ha brukt to. Og det smakte godt! Litt lik smak som pizzaen, men ikke fullt så intens smak, og det var bra. Jeg er veldig fornøyd med produktene, anbefaler dem og setter stor pris på at jeg fikk teste dem.
|