Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-11, 18:41   #9234
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg synes det er bedre at man lar babyen bruke smokk, enn å sutte på tommelen.
Det er mye lettere å kvitte seg med smokkene- enn å venne av med å bruke tommelen.
Tenner former seg desverre også etter slik sutting på tommel. Ikke pent. Og tannregulering er vondt og ikke noe gøy.

Så jeg hadde sverget til smokk, og tommel = fy.

Når det gjelder bryst eller flaske, så merker nok mange at etter at barnet begynte med flaske, så ble ammingen dårligere. Det er lettere å få melk ut av flasken, og de kan få ødelagt suge teknikken sin når de skal ta brysdt.

jeg er for amming, og mener dette bør komme i første rekke. Og så er det jo så greit da, å alltid ha mat og trøst der, er bare å lette på klærne :-) Flasken er grei hvis man absolutt ikke får til å amme, eller mister melken.

Jeg opplevde at poden foretrakk flaske en periode. Jeg løste det problemet ved IKKE å pumpe meg, men ved å la poden suge på ei flaske med små få hull (han ble omtrent hysterisk). I mens hadde puppene samlet myyyye melk og da poden ble lagt til brystet trengte ikke suge engang, melkspruten stod!