Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-11, 18:27   #2415
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

I dag gjorde jeg et nytt bakeforsøk og det var så velykket at jeg må dele oppskriften med dere. Tok utgangspunkt i mandelmuffinsene, kokosbrødet og en frøbrød oppskrift jeg fant og tilpasset til et Mandel-Kokos brød. Det ble fantastisk godt om jeg skal si det selv. Har akkurat spist ett par skiver mens det var lunkent med smør som smeltet på brødet og ost på. Mmmmmmm
Totalt inneholder brødet 12g karber, 84% fett, 14% protein, 2% karb. -Men dette er avhengig av hvilket mandelmel dere bruker - jeg kjøper mandelmel fra Atco på helsekost, da jeg har funnet ut at det har minst karber og mest fett.

Jeg bruker 1,5 l form, skal dere bruke 2l brødform, så bruk 1,5x oppskriften, dobbel oppskrift vil bli for stor, da denne nesten fyller en 1,5l form helt.

Må skynde meg å fryse ned en del av det, hvis ikke spiser jeg det opp altfor fort....

Mandel og kokosbrød
-4 egg
- 1/2 boks seterrømme
- 1 ss smeltet smør
- 1 dl fløte
- 20 g valnøtter, grovt hakket
- 60 g kokosmel
- 75 g mandelmel
- litt salt
- 1 ss fiberhusk
- 2ts bakepulver

1. Visp egg til eggedosis
2. Ha rømme, fløte og smeltet smør i eggedosisen
3. Bland det tørre og ha i det våte,
det blir en ganske tjukk masse.
4. Fyll i 1,5l form, bakepapirskledd
5. Stekes på 175 grader i ca 40 min.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat