|
Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Problemet med intervalltrening er at du er ferdig på 12 eller 30 minutter, evt. 45 minutter om man kjører lengre intervaller. Jeg føler IKKE at det er nok kondisjonstrening og sper gjerne på med lang nedtrapping etc. Noe jeg har hørt blir galt.
Tror heller ikke nedtrapping er galt. Hvorfor skulle det være det?
Sånn som jeg har lært det så er det moderat-intensitet som gjelder når det gjelder fettforbrenning der og da, men at høy-intensitet (som 4x4, Geriljakardio, Tabatha osv) sørger for en mer utvidet fettforbrenningsfase i etterkant av treningen.
Dette avhenger da av om man spiser karbohydrater eller ei. Spiser man bare proteiner og fett så er det jo de som blir forbrent uansett, mens spiser du mye karbohydrater er det disse som foretrekkes som fuel ved høy intensitet, mens ved moderat-lavintensitet foretrekkes en blanding. Men så forbrenner man jo mindre på moderat-lav intensitet også, så det går kanskje opp i opp?
Vi trener ganske likt, du og jeg (Når jeg først trener da)
Sambisen min sier alltid, når jeg har lagd meg styrkeprogram at: ja, det er en god kardioøkt det der Men det har kanskje noe med at jeg vil ha mange reps og da vekter som gjør at jeg klarer alle de repsa.