|
Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?
Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.
Ja takk begge deler?
Nå sier jeg bare det jeg har lest her; du bør ikke trene styrke hver dag. De fleste artikler jeg har lest holder seg rundt 3-4 ganger i uken. Så kan du jo trene kondisjon ellers. God kondisjon er jo bra for kroppen. Noen synes det passer å trene både kondisjon og styrke samme dag, andre trener bare en av de i gangen.
Har samme erfaring som Fettnurket med intervalltrening. På den tiden jeg hadde treningskort på 3T elsket jeg pulsmix timene. Herlig å ta ut alt over en kort periode i gangen fulgt av aktiv pause, for deretter å ta ut alt igjen.
Mja. Man KAN trene styrke hver dag, man skal bare ikke trene de samme muskelgruppene hver dag, og da krever det at man har en VISS peiling på styrketreningsprogrammer sånn at programmet blir riktig sammensatt.
Jeg har ganske god peiling på både kosthold og trening, allikevel driver jeg faktisk ett råkjør på min kropp med 3 intervalløkter, mange styrketreninger og masse kondisjonstreninger, yoga, pilates etc hver uke. Noen sier de trener 45 minutter 3 ganger i uken. WTF, det er bare en dagstrening for meg.
|