Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-11, 16:26   #3
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Mat for hele familien?

Opprinnelig lagt inn av Femella, her.

Jeg er fersk med Ketolyse og trenger noen råd fra dere mer erfarne.
Mannen min og jeg er begge på ketolyse. Våre to gutter på 3 og 5 år har godt av å redusere de kjappe karbohydratene, de spiser som oss, men får brød, frukt fullkornspasta osv i tillegg. Samtidig må jeg redusere fettet i deres kost. Hvordan løser dere dette i hverdagen? Det er først og fremst middagene som er utfordringen synes jeg. Synes det er dumt å lage egne retter for barn og voksne.
Håper noen kan dele sine erfaringer på dette området.

Her finner du Annika Dahlquists kostholdsråd for barn.
http://blogg.passagen.se/dahlqvistan...f%C3%B6r_barn2

Det går kort og godt ut på at alle barn, tynne og tykke, skal ha masse naturlig fett i kosten sin - så jeg syns ikke du bør lage magrere mat til dem enn til deg og mannen. Pga at de er så aktive og vokser tåler de mer karbohydrat enn voksne, men bør allikevel få betydelig mindre enn hva som er vanlig i dag.

Så hvis du serverer dem det samme til middag som du og mannen spiser med litt fullkornspasta eller brun ris til, så ville det vel være helt perfekt etter hva jeg kan forstå

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat