Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-11, 11:16   #9201
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

men hvis minien din ikke viser tegn til å ville ta totten så er det vel ingen grunn til å begynne med smokk? kan bli overbitt av smokk. (tydeligvis får man rar tannstilling av tott også )

Vel, her er et worst case eksempel fra virkeligheten; faren min, med en idé om å spare penger, fikk meg til å ta totten da mamma slutta å amme meg. Jeg totta med pekefingeren på nesa (altså med tommelen i høy vinkel, for virkelig å dra fortennene og nesten hele overkjeven ut av stilling) til jeg var sju åtte, faktisk, og resultatet? 13 mm overbitt, hvilket videre resulterte i tannregulering i 5 år, fra tolv til seksten, nesten hver natt med bøyle ...! Hurr. Jeg måtte sogar trekke hjørnetennene mine for å få alt på plass. Ok, med så ekstremt overbitt dekker staten 75%, men det er likevel et lite helvete å gå med disse vonde togskinnene. Mye! smerter, vondt å pusse tenna, dårlig med klinings.
Så dette var et lite anti-innlegg i forhold til tott.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥