Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-11, 16:48   #2273
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da er kokosbrødet som Dollsine la ut link til i går ute av ovenen og prøvesmakt. Det var godt!!! Definitivt beste lavkarbobrøderstatning til nå. Og så er det under 6 karber i hele brødet og en fettprosent på 80%, så det er jo helt perfekt ketose-mat!
Noen råd til dere som vil bake: Bruk liten form ca 1,5 l. Det hever seg litt, men ikke så mye. Blir egentlig seende ut som en formkake både i form og konsistens. Jeg brukte litt mindre søtning enn det som stod i oppskriften, bare noen få dråper stevia vanilje (kjøpes på iherb og er såååå mye bedre enn sukrin), og det var mer enn nok hvis det skal brukes som brød m pålegg. Jeg kommer også til å prøve å lage det som formkake en annen gang, tror det ville passet perfekt, da vil jeg søte det mer og bruke melisglassur av sukrin eller en sjokoladeglasur oppå og strø kokos på toppen

Nå har jeg brød i helgen som jeg kan spise så mye jeg vil av med god samvittighet

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat