|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Min første tanke er væskeinntak. Du har vært dårlig den siste uka og kanskje du har vært mindre på vakt med drikke? Det kan også være så enkelt som at magnesiumen slår negativt - at du har naturlig nok i kroppen og får via kosten. Når jeg leter i bøker på bivirkninger av inntak av magnesium, så kommer det opp ord som "kvalme", "diare" og "magevondt".
Kan det være kombinasjonen av medisinen for migrenen og magnesiumet som kolliderer? Tidligere episoder/erfaringer som er verdt å nevne før videre "utredning"? Blir så langt å bla tilbake/lete, men hvorfor kutta du magnesiumen? *glemsk*
God morgen unge dame! Først vil jeg si til ditt lille - forferdelig ubehagelige - delikate problem at magnesium er en god hjelper i så måte. Magen fungerer bedre rett og slett. Den er også til hjelp for søvnen, slik at den kommer raskere. Fett og vann er også viktig, samt grønt. Men det vet du alt om.
Så om gåten jeg ga/har. Jeg kuttet ut magnesim (og de andre kosttilskuddene) rett og slett fordi jeg kjente at nå var det på tide med en pause. "Noe sa meg det", og jeg vet ikke mer enn at jeg oftest har rett når jeg får det sånn over meg. Ikke noe annet enn det.
Magnesium er vannløselig, slik at det kroppen ikke trenger skylles ut i urin. Altså er det ikke snakk om overdose av den. De siste uka har jeg drukket mine 2,5-3 l vann hver dag med unntak av en dag, da ble det 1,5-2 l (den dagen sov jeg hele tiden). Ikke er jeg kvalm, ikke magevondt og ikke diare. Det er selvfølgelig mulig at medisinene og kosttilskuddet ikke harmonerer, til vanlig bruker jeg blodtrykksmedisin som forebyggende mot migrene. Jeg har lest bruksanvisningen som fulgte med, men da ift sukkerinnhold. Og...det er ikke sikkert det er verken magn eller kosttilskuddet generelt som gir hjerteklappen; kanskje det er noe jeg spiser? Jeg mener det var verre da jeg spiste 250 g fett/dag. Mengden protein var da samtidig 150 g mens kh var 10-15. Nå om dagen ligger jeg på ca 150 g fett, 80 g prot og 15 g kh. I går var jeg oppe i 180 g fett og fikk hjertebank på kvelden. Kanskje det er noe her? Opplever forøvrig mer hjertebank dess mer mangesium jeg tar, dette selv om magnesium er første tiltak mot hjertebank....
Det regner i trøndelag i dag, og jeg fikk assosiasjoner til at englene gråter for de som døde sist uke. Det er en uke siden de tragiske hendelsene i Oslo og på utøya, og hverdagen begynner så smått å stabilisere seg. Tenker fortsatt mye på de som er rammet på ett eller annet vis, og kjenner sorgen tynge. Føler meg så ufattelig heldig som ikke er direkte og personlig rammet - på samme tid som vi kjenner noen som er. Synes politi, regjering, helsepersonell og alle andre har gjort alt så bra. De er også "bare" mennesker i dette, og gjør en fabelaktig jobb midt i det tragiske.
ha en god dag alle sammen!
|