Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-11, 13:13   #2236
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Er nok ikke bare i ketose en bør passe seg for frukt, mange av de som står for generelt lchf kosthold advarer mot frukt og fruktose. Nyere forskning viser faktisk at fruktose er værre enn glucose for kroppen - forskning viser at en legger på seg like mye av begge deler, men at kiloene fra fruktose legger seg rundt indre organer og dermed er farligere. Dette er faktisk forskning utført på mennesker, ikke på rotter som mye annen forskning, og er derfor svært relevant. Ellers fins det heller ingenting nyttig i frukt som en ikke får i seg gjennom grønnsaker....
Se link under, jeg ble ganske skremt da jeg leste dette, viser enda en gang hvor feil myndighetenes kostholdsråd er, synes jeg!
http://espenrostrup.com/2011/05/23/f...s%C3%B8t-smak/

Ja, det er skremmende lesning. Tenker på gubben min, som bøtter innpå med frukt, dagen lang. Ikke vil han høre heller !!
Jeg har ikke rørt en eneste bit, etter at jeg begynte på lavkarbo. Men antar at jeg etterhvert vil ta 1-2 appelsinbåter en sjelden gang. Og kanskje en ørliten eplebit, enda sjeldnere.
Og bestemmer man seg for en gitt mengde, er det lettere å ikke ta mere neste gang. Iallefall er det sånn for meg.
Egentlig elsker jeg frukt, så det er tragisk for meg å ikke spise det. All verdens grønsaker kan ikke veie opp for frukttapet.